Imate li vi neku makeup traumu? :-)

Da li bi ste platile 2000 za šminkanje testerima na štandu u TC-u?


Nikada ranije nisam razmišljala o tome dok se nisam sama našla u jednoj neprijatnoj situaciji u jednom tržnom centru, ovde u Srbiji. Nije naročito bitno o kom brendu se radi pa ga neću ni imenovati ponajviše zbog zaposlenih... jer ovo je za mene više  kozmetičko-filozofsko-blogerska tema za razmišljanje nego što je urgentan problem za rešavanje jer, čini mi se, nije naročito rasprostranjen.

E sad, zamislite situaciju...dođem ja na štand, koji se nalazi na otvorenom, u holu tržnog centra, tu je već godinu dana, prodaje se šminka koja nije naročito poznata na našem tržištu. Rešila sam da kupim nešto od rumenila i da probam ten podloge i senke. Na tom štandu možete sve da probate kao i na milion drugih štandova tog tipa, i svi probaju, naravno...svojim prstićima burlaju po senkama, rumenilima, korektorima...ja hoću da probam rumenilo koje sam izabrala i pri tome zamolim prodavačicu da mi pomogne da stavim četkom to rumenilo. Kaže ona "imamo profesionalnog šminkera pa će vam ona to naneti...". "Ok" rekoh šminkerki "kad si već tu hoću da probam i tečni puder i jednu senku..."
i poče ona da šminka.
Šminkala me je sa šminkom koja je bila tu izložena i nisam imala ništa protiv, sve razmišljam, veče je pa ću uskoro da je skinem. Sve je proba. I onako hoću samo da vidim kako izgleda na meni...na svetlu koje je tamo skoro je nemoguće proceniti boje. Valjda mi neće ništa izaći na licu dok dođem kući. Na kraju to je rizik testera koji si spreman da podneseš zarad besplatne probe.

Kad smo završile, kažem prodavačici "hoću to rumenilo da kupim" i ona ode za kasu.
"to je xxxx za rumenilo i 2000 za šminkanje" kaže ona.
Umalo me šlog nije strefio kad sam čula. " Zašto mi to niko unapred nije rekao?!" Devojka se snebivala, "kod nas se plaća profesionalno šminkanje, nema veze, nesporazum je bio..."

Onako sluđena i besna  u tom momentu platila sam rumenilo i ostavila još nešto para koliko sam inače planirala tu da potrošim ali ne ceo iznos za šminkanje. Bilo mi žao šminkerke koja je tu radila jer je stvarno divna devojka. Nisam bila ljuta na njih jer one rade kako im kažu a vidim da su se i same našle u nebranom grožđu. Samo šminkanje neću komentarisati jer nije tema. Šminkerka je napravila samo jednu grešku, nije mi unapred rekla da se plaća i koliko se plaća.
Nigde na štandu ne piše da se šminkanje plaća niti je istaknut cenovnik za to.

I onda razmišljam kad sam došla kući. Što sam uopšte i toliko platila za to šminkanje za koje nisam bila obaveštena da se plaća?!
Ni u jednom momentu nije mi palo na pamet da bi neko mogao da naplaćuje šminkanje testerima na štandu, koji tu na otvorenom stoje godinu dana i svako ko prođe umoči svoje oprane ili neoprane prste u to. Niti sam dobila zaista full šminkanje, već samo proizvode koje sam tražila da mi stavi kako bih isprobala ono što mi treba da kupim (bez trepavica, eyelinera, baze za senku, iscrtanih obrva, fiksatora...).
Nije ništa neobično ni da brendovi angažuju profi šminkere na svojim štandovima za promociju brenda...

Znam da su u ovom slučaju prava potrošača na mojoj strani ali me to i dalje ne teši u činjenici da sam se u tom momentu jako iznervirala, da mi je bilo užasno neprijatno (a i devojkama koje tamo rade a inače su divne) i da sam se kao kupac našla u situaciji koja mi stvarno nije trebala. Jasno mi je da je to "politika" firme i da je to tamo neki menadžer smislio. Sad kad pomislim da opet odem tamo da kupim nešto hvata me jeza. Ostala mi trauma.

Ok, nesporazum. Preživeću.

Tema za razmišljanje: kako jedan brend, jedna firma, dođe na tako "genijalnu" ideju da naplaćuje šminkanje testerima? Jel to spada u promociju brenda? Jesam li ušla u stvari u salon (bez zidova i vrata :-)) koji ima deal sa brendom? Možda je to nešto opšte prihvaćeno...?
Možda ja grešim?

Dolazim iz sveta marketinga, brendiranja... to sam radila 15 godina i zato mi je teško da shvatim "promisao" koja stoji iza toga... jer na tom štandu uglavnom nema nikog i retko vidim da tu neko kupuje nešto a još ređe da se šminka.

I na kraju,  pitam ja vas...da li bi ste platile 2000 za šminkanje testerima na štandu u TC-u?
Pitanje je hipotetičko, naravno :-)


2 comments:

  1. Nikada ne bih platila toliko.Znam o kom brendu pricas, ok ako bih se nasla u tom trenutku da mi je nesto iskrslo, i treba mi hitno sminkanje, platila bih, ali samo u tom slucaju, ovako, nema sanse. Hiljadu puta mi je dolazilo da eto pitam da me nasminka, da isprobam par stvari koje imam u planu da kupim, jer ti proizvodi bas i nisu jeftini. Ali 2000 za "sminkanje" testerima sa par proizvoda??Pa ja duplo manje naplacujem i to sa trepavicama... :/

    ReplyDelete
    Replies
    1. To i ja kažem mom mužu kad sam stigla kući...Hvala ti što me podržavaš, sad mi je malo lakše :-), jer niko nije komentarisao na ovaj post pa sam pomislila da možda ipak nisam u pravu... Da su mi unapred rekle samo bih zaobišla ali zabuna je nastala zato što ja tu redovno kupujem i svaki put probam po nešto, eyeliner, senku...i nikad mi nisu naplaćivali to niti su spomenuli plaćanje.

      Delete