Disclaimer



Čitajući zanimljiv post na jednom domaćem blogu autorke su me zaintrigirale temom koju su pokrenule u tekstu koji se bavi preuzimanjem odgovornosti za napisanu reč-savet-preporuku na ličnim beauty blogovima...i naterale da se zamislim u sitne sate.
Što sam starija, nekako sam sve površnija kao osoba. Prosto neki drugi egzistencijalniji prioriteti laktaju se za ograničen prostor u mojoj glavi pa se tako neke teme nađu skrajnute i obeležene kao "nebitne" ili čak i "prevaziđene".
Čitajući njihov tekst, shvatam da ja, na svom blogu, uopšte nemam ni slovo o tome gde se na bilo koji način ograđujem od pogrešnog shvatanja ovog ili onoga i da o tome po prvi put u životu uopšte i nisam razmišljala. Zamisli...
U momentu se u meni probudila ona stara osoba, rešena da odmah sroči neki sočni "odbijač" (disclaimer) za svoj blog...ooooo kakva divna prilika da na 150 strana napišeš šta sve ne želiš :-D.
Apsolutno se slažem da na blogovima, svesno i namerno, ne smeju da se šire dezinformacije i razni drugi sadržaji koji krše Zakon. A i nemam šta da se slažem ili ne, jer je to sve definisano raznim zakonima kako i šta može ili ne može, samo treba poštovati.

Ostaje ta moralna dilema koju su blogerke spomenule teška skoro kao kredit u švajcarcima!
Korisnici tih kredita najbolje znaju šta znači loša odluka vođena na osnovu preporuke, tako da mi što merkamo dve kreme u Liullyju stvarno ispadamo smešne. Međutim, taj primer odlično ilustruje koliko može preporuka da utiče na nečiji život.
ALI. Sva sreća pa su naše teme vezane za beauti proizvode i tretmane (nisu vradžbine ;-) koji su po zakonu stavljeni u promet i samim tim rizik od korišćenja istih je sveden na nivo "baš je bezveze ovo što sam kupila, bacila sam pare na glupost" u većini slučajeva, a odgovornost za bezbednu upotrebu je na proizvođaču ili pružaocu usluge. Tu se moja moralna dilema na tu temu završava.

Sve u svemu, reših da se "ogradim" čisto zlu ne trebalo, od toga kako bi neko mogao da shvati moje pisanije na ovom blogu. Poučena iskustvom drugih blogerki ali, lično, neopterećena mišlju da bi moji tekstovi nekome mogli da naškode na bilo koji način, jer verujem da su čitaoci mog bloga zreli ljudi a da je moj uticaj na njihovo mišljenje o nečemu zaista minoran i više u domenu inspiracije i kreacije.

I tako, tekst Dislaimer-a se sročio sam od sebe ..:-)

"Dragi čitaoče/čitateljko ovog (ličnog) bloga,
kompletan sadržaj koji je pred tobom čitaš na sopstvenu odgovornost, jer autor ovog bloga tj. Ja, sve što napišem i tvrdim ovde, radim to iz sopstvenog i ličnog ugla posmatranja koji se može dramatično razlikovati od tvog iskustva i ugla posmatranja na stvari, osobe, pojave i svet koji nas okružuje. Sav ovaj sadržaj ni slučajno nemoj shvatiti smrtno ozbiljno ni životno važno, jer je on pre svega zabavnog i druželjubivog karaktera pa tako ni moja oduševljenja i razočarenja pojedinim proizvodima, idejama, ljudima i pojavama nemoj shvatiti kao generalnu pojavu, ili de facto činjenicu, već kao moje lično mišljenje, iskustvo i stav.
Kao svako ljusko biće i ja mogu biti žrtva sopstvene gluposti, neznanja i pasti u zabludu svesno ili nesvesno vođena iracionalnim pobudama pa te kao čitaoca molim da budeš iznad toga i odluke o kupovini nekog proizvoda donosiš po svom nahođenju... Računam na zdrav razum, zrelost i dobru volju svih posetilaca ovog bloga i smatram da ti kao čitaoc te osobine već imaš samim tim što čitaš ovaj blog. Sve one koji se ne sećaju tako, ljubazno molim da preskoče ovaj blog.


Ova napomena se odnosi na sve prošle i buduće postove kao i ostali sadržaj sajtu pa više neću ponavljati.
Za fotografije, tekstove, linkove i sadržaj linkova trećih lica koja se mogu pronaći na ovom blogu ne prihvatam nikakvu odgovornost.

Hvala ti što čitaš!:-)"


Napokon da ove moje ilustracije nađu neku praktičnu primenu :-D

4 comments:

  1. Mislim da je posve jasno da se sve napisano uzima s nekom rezervom jer nismo svi isti. Niti imamo istu kožu, kosu, odnos prema kozmetici itd.. :) Sve su to naša osobna iskustva,a na čitateljima je da procjene je li nešto dobro za njih ili ne.

    ReplyDelete
  2. Ovaj kredit u švajcarcima me je u srce tako :))
    Dobar ti disklejmer. I ilustracije :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ;-D Hvala ti! Morala sam malo da se našalim, bilo je jače od mene. Ovo blogovanje je postalo previše ozbiljno...

      Delete