Šminkanje i razmišljanje na temu makeup portfolia

Svratila mi Marija danas na šminkeraj uz kaficu...malo smo se družile i šminkale dok se njen Dimitrije igrao sa šminkom i "pomagao" :-))




Nešto sa razmišljala ovih dana, a sve nešto oko tog portfolia...šta i kako da radim jer sam tek počela da ga pravim? Uputstava i definicija, kako to treba profesionalno da izgleda, ima puno i svuda. Na kraju, ja sam dizajner (po diplomi i profesiji) pa je najmanji problem da napravim bilo kakvo čudo od portfolia! Kao dizajner uvek sam imala najnabuženiji i najpreteraniji portfolio... ali nikoga to nije naročito interesovalo da gleda a posebno ne klijente ili poslodavce, to baš zvuči apsurdno, portfolio najviše gledaju drugi dizajneri i konkurencija..hahahah. Klijenti uglavnom dolaze po preporuci. 

Za foto shuting-e ili editorijale se podrazumeva da fotke makeup-a budu apsolutno profi i takve skupljam polako, moram nekad da imam i neku "demonstraciju sile" ako mi zatreba :-) a i volim, šta ću?! Bez toga portfolio izgleda previše amaterski, zar ne?

Međutim, to je samo jedan segment ove profesije, ko zna koliko ću imati takvih prilika da to radim u budućnosti? Svaki photoshuting je doživljaj sam za sebe i sjajna prilika za pravljenje onih divnih Beauty fotografija koje oduzimaju dah a koje sa ponosom odložiš u svoj portfolio :-)

A šta radim kad to ne radim? Šminkam isto...uglavnom šminkam žene, devojke, retko manekenke (mada se i tu nađe poneko savršeno lice) šminkam svakog ko to želi. A žena ima raznih...lica raznih, godina i karaktera raznih...

Jedan poznanik i fotograf, kada sam ga pitala šta misli o mom portfoliu i šta bi mi korigovao u njemu, rekao mi je da mu najviše smeta to što fotke nisu sve "profi" i što se na njima slabo primećuje razlika "pre i posle" i što nemam više tih makeover-a. Onda bi mi portfolio izgledao profi!

Eeeee...to je lakše reći nego uraditi...to je kao neka od onih velikih životnih mudrosti koje se vrte kao statusi na Facebooku i kad ih čitate zvuče savršeno logično i pametno...kao prava stvar! Ali praktično nemaju veze sa životom.
Svarnost je uvek drugačija.

Uvek se setim sebe od pre desetak godina...klijentu koji započinje biznis obavezno savetujem "treba Vam dobar logo da ga svi upamte i primete, bez websajta Vaš biznis neće izgledati profesionalno, vizitkarte i brošure su vaša lična karta...itd.itd."
heheheheheheh...

Dugo sam ja živela u tom ubeđenju, do skoro. Tačnije do pre godinu-dve, kada sam radila u jednoj marketinškoj agenciji kao marketing menadžer upoznala sam vlasnika jedne velike štamparije koja sarađuje sa zaista velikim proizvođačima u regionu. Pred kraj razgovora sa njim dao mi je vizitkartu na kojoj je samo naziv firme, adresa, njegovo ime i mobilni telefon. "A jel moguće da nemate websajt?" rešena da mu ponudim izradu jednog, pitam ja. 
"Ne, nikad nam to nije trebalo. Oni kojima trebaju naše usluge uvek nađu način da dođu do nas. U našoj branši se prosto zna ko je dobar a ko nije. Kad bih imao sajt ili neku drugu reklamu to bi mi samo oduzimalo vreme da sastavljam ponude i odgovaram na majlove klijenata koji nemaju ozbiljnu nameru da posluju sa nama već skupljaju ponude na internetu a meni to ne treba. Kvalitet se sam reklamira." kaže on. I ne sumnjam da je to tačno jer njihova firma sasvim lepo posluje bez obzira što je tržište zasićeno raznim štamparijama.

Ne preostaje mi ništa drugo nego da radim, radim, radim na kvalitetu :-)

Ono što sam ja primetila šminkajući je sledeće:

1. Žene se ne osećaju ugodno i ne vole da neko na "videlo" pokazuje njihove fotke bez šminke, što je i razumljivo. Pa ću prestati da insistiram na tome i izbaciću takve slike iz mog portfolia. Zamislite samo da vaša slika bez trunke šminke kruži okolo... Želim samo slike savršeno zadovoljnih lica i tome ću da težim.

2. Ne vole ekstremne promene na njihovom licu, žele šminku koja je slična njihovom stilu ali BOLJA, stručnije naneta, pedantnija, trajnija na licu, izraženija... i poneku korekciju koja ne narušava njihovo samopouzdanje.

Na fotografijama bez profesionalne rasvete i opreme svaka šminka izgleda pomalo isprano i ako je uživo mnogo intenzivnija. O postprodukciji da i ne govorim.

3. Ekstravagantnu Fantasy šminku retko koja žena želi da ponese napolje i da ide po gradu...osim za specijalne prilike (žurke, maskenbale) a kad već dođe na besplatno šminkanje za moj portfolio onda želi da ima nešto što ne mora da skida do kuće...(ono npr. ludilo iscrtane oči, super izgleda pod uslovom da si foto model) Ja sam i slikar, školovani, naslikati nešto na nečijem licu za mene nije izazov ali naslikati zadovoljstvo jeste. Za to je potreban jako dobar sluh.

E sad, onaj moj poznanik bi mi onda rekao "pa što ne angažuješ modele i fotografa...?"
Zašto bih? Mamina koleginica sa posla bi na taj portfolio rekla "ma daaaaj, to si sigurno skinula sa neta!" haahahahahahah...ili još bolje "hoću li i ja da izgledam isto tako kad me našminkaš?"
To good to be true...
Istina je da fantastične fotografije privlače veliku pažnju, svi se oduševe...ali kad god me kontaktira neka devojka koju ne poznajem od ranije uvek čujem isto..."drugarica mi je preporučila jer si nju šminkala..."

I tako, premestim ja Mariju, na moju fantastično osvetljenu terasu, samo ona zna kako je izgledala pre toga i zato je zadovoljna, ispucam par fotki mojim skromnim Canon-om sa integrisanim blicem na koji je zalepljen stiropor, i to je to! Meni dovoljno...
Čekam da vidim šta će biti. Šta će prevagnuti...kvalitet ili marketing?

A jel' vama to dovoljno? Kako vi pravite svoj portfolio i kakva iskustva imate sa time...? Biće mi drago da čujem vaše mišljenje...



12 comments:

  1. Ja imam takodje problem sa fotografijom. Upravo zbog sminkanja sam uzela ok aparat, ali on mi nije dovoljan ako sam bez dobrog osvetljenja. Kao sto si ti napisala, vecina sminke mi na fotkama deluje isprano, i onda nekad i odustanem od fotografisanja. U mom slucaju, nekada devojke uopste ne zele da se fotografisu, bez obzira sto te slike nece izaci u "javnost". Ali bih jako volela da sve svoje radove skupljam i da mogu tako da pratim koliko napredujem :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zato sam ja organizovala besplatno šminkanje za moj portfolio do kraja februara :-) Dobiju besplatno šminkanje ali fotkanje je obavezno...(ali bez pre i posle) čisto da sakupim koju fotografiju a i kao reklama je zgodno i jeftino. Ako si u NS-u dođi na šminkanje:-)
      Za ozbiljnije fotkanje ti treba puno skupe opreme a to se ne isplati. Ono što možeš da dodaš tvom aparatu je bolji blic i ručno napravljenu zilbericu od kartona i aluminijumske folije koja se drži u rukama ispod lica da odbija svetlost. To jako dobro radi posao...a stiropor koristim kao softbox :-) pod uslovom da se setim jer često zaboravim i da fotkam a kamoli efekte...

      Delete
  2. Divna je šminka!
    Nisam šminker, pa ne znam te muke, ali, da, znam na šta mislite kada kažete da ljudi ne vole da fotografišu "pre" i "posle". Imala sam priliku da poziram za fotografije koje su bile omaž nekim Šileovim portretima, nije ni važno, zapravo, ali ume da bude jako neprijatno kad čovek sam sebe vidi sa šminkom i bez, u kratkom periodu. Kao da to drugo lice nije njegovo i da je šminka prevara.
    Sve najbolje, rado čitam Vaš blog!

    ReplyDelete
    Replies
    1. :-) Obožavam Šilea ali ne mogu da zamislim kako bi to izgledalo u šminkanju! Kod mene je obrnuto, kad skinem šminku tek onda se suočim sa svim nedostacima...a to mi ne prija nikako :-)) Hvala što čitate i pratite moj blog.

      Delete
  3. Draga Daliborka privukla si me ovim svojim tekstom pa evo par reci iz mog iskustva :) Prvo sta mi je privuklo paznju jeste ova tvoja prva stavka. Po meni ne treba da insistiras na fotkama "pre", ali svakako treba da ih pitas da li mozes da ih slikas pre i posle jer bi tebi puno znacilo da imas sta da okacis na net, jer svaka devojka koja ce te zvati da se sminka kod tebe prvo ce hteti da vidi tvoje radove, a kako da vidi kad ih ne slikas. Prva ja hocu da vidim gde to idem i sta ce da mi radi :D Salu na stranu :) Meni vecina devojaka dozvoli jer devojek shvataju da niko na netu nece gledati njihovu lepotu, nego tvoj rad! Ako ne okacis sliku PRE one ne mogu da naprave razliku, narocito ako je "prirodna sminka", sto je cest slucaj, kao sto si i sama vec primetila. Okacis sliku, a neko te pita A STA SI TI NJOJ TU URADILA, PA NE VIDI SE NISTA, a na slici pre se vidi nesavrsenost tena, fleke po licu, podocnjaci i sve ostalo sto nas tera na sminku :) Tek kada uporedis obe slike videce se razlika i to drasticna!
    Aparat super da je dobar, ali mozes imati azdaju ako nemas odgovarajuce svetlo! Sve moje slike PRE i POSLE su fotkane mojim telefonom koji nije nista specijalno :) Kupila sam aparat specijalno da mi budu dobre fotke, ali mi je ogroman i nije mi praktican dok namestim sve, devojke jedva cekaju da ustanu sa stolice, pa mi onda dva skljoca telefonom odlicno dodju :) Treba da imas i PROFI i obicnih slika, jer devojek mogu da kayu OK TO JE FOTOSHOP, A KAKO CU JA U PRIRODI IZGLEDATI :) Das im da biraju i eto... Izvini sto je ovako dugacak komentar, ali stvarno nisam znala kako da skratim :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti Milice za savete :-)) sigurno ću ih uzeti u obzir. Nekako krećem od sebe uvek, ja kad sam bez šminke kao da sam gola, pa to za mene predstavlja prikazivanje "eksplicitnog sadržaja" na internetu :-)) zato imam pre svega moralnu dilemu...šala mala!
      A ni jedna mi do sada nije rekla "nemoj staviti fotke kako izgledam pre" ja sama prosto pravim tu cenzuru jer jednom puštene fotografije u javnosti više nisu pod mojom kontrolom a mogu godinama da kruže okolo. Nekakao nije damski. Mislim da ću tu vrstu fotografija ipak ostaviti za prikazivanje na mom telefonu. Neko će u trenutku pomisliti - pa nije bitno kako izgledam i dati saglasnost a onda shvatiti da su mnoge kolege i prijatelji to videli na FB pa se zapita "šta mi je to trebalo" i tu nastaje nezadovoljstvo...
      Užasno je velika razlika u kojim godinama se to radi..sa 20 lepa si pre, lepa si posle, sa 30 onako pre, odlično posle...sa 40 užas pre, prihvatljivo posle...dalje neću ići :-)
      Inače, hvala ti za dugačak komentar, kao što vidiš ja uživam da polemišem a to je i svrha ovog bloga...zabava u razmeni mišljenja! Erika Kohut ni je npr. otvorila jedan potpuno novi ugao posmatranja te dileme..

      Delete
  4. Od svog pisanja prethodnog komentara zaboravila sam da pohvalim tvoj rad i da ti kazem da si napredovala!!! :)

    ReplyDelete
  5. Mislim da treba da slikaš sve svoje radove, ali ne moraš ih sve stavljati u portfolio... Ja lično radim na preporuku, ali šminkanje mi nije glavna preokupacija, imam stalni posao, a sad sa dvoje sitne dece jedva i sebe stignem da našminkam...
    Prosto, hoću da kažem da kvalitet uvek "ispliva" na ovaj ili onaj način :))

    ReplyDelete
  6. To sam upravo Milici u komentaru napisala...nekako mi nije sve za javno prikazivanje. Oni radovi kod kojih se najviše vidi razlika i umeće kamufliranja su mi u stvari i najdiskutabilniji po tom pitanju jer osobe koje to rade imaju dosta toga da pokrivaju što ne žele da pokazuju u javnosti, neće one to reći ali ne osećaju se ugodno. :-)) I ja sam u istom sosu ali sa jednim sitnim detetom pa mi šminkeraj dođe kao izduvni ventil za živce i razonodu...najsretnija sam kad sa tim "hobijem" uspem da izfinansiram šminku koju inače previše kupijem, bar da nisam u minusu, ništa više i ne očekujem :-)
    Potpuno se slažem sa tobom da kvalitet uvek ispliva. Kad sam uhvatila sebe da "ne skidam osmeh sa lica" dok šminkam nekog shvatila sam da to treba da radim. Kad nestane taj osmeh i posao treba da prestane. Tako je bilo sa dizajnom, trajalo je 15 godina :-)

    ReplyDelete
  7. Ja jos uvijek nemam portfolio, i dosta djevojaka ne zeli da objavim njihove fotografije tako da samo imam neke cisto radi sebe. Upravo prije nekoliko dana sam sasvim slucajno naisla na svoje fotke before/after na jednom fb page i iskreno bilo mi je beze kao sto si rekla nije damski:-) vjerujem da kvalitet ispliva i do mene klijentice dolaze upravo po preporuci.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sviđa mi se naziv "Makeup Kroki" :-) to me podseti da uzmem malo olovku u ruke!
      Slažem se sa tobom. Smisliću neki način kako da klijenti pogledaju i takve fotografije jer su bitne a da se pri tome ne narušava ničija privatnost.

      Delete